Fire Proof
Consultanta instructaj PSI-SU
Prevenire si Stingere Incendii – Situatii de Urgenta
- De încredere
- Experiență
- Profesional
informativ
Conform Legii 307/2006 privind Apararea Impotriva Incendiilor :
„Toate societatile comerciale sunt obligate sa intreprinda o serie de activitati si documente in scopul prevenirii si reducerii riscurilor de producere a incendiilor, in vederea evacuarii, salvarii si protectiei persoanelor periclitate si a protejarii bunurilor impotriva efectelor de urgenta determinate de incendii.”
Continutul Dosarului specific PSI – SU
⦁ Elaborarea Planului de Evacuare in caz de incendiu
⦁ Elaborarea si afisarea instructiunilor in caz de incendiu sau cutremur
⦁ Consultanta la Intocmirea Planului de Interventie in caz de Incendiu
⦁ Elaborarea registrelor de evidenta
⦁ Intocmirea fiselor de instruire individuala in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor – situatii de urgenta
⦁ Stabilirea si elaborarea tematicilor de instructaj
⦁ Intocmirea Fisei Obiectivului conform anexa 5 din OMAI 1474/2006
⦁ Emiterea deciziilor pe linie de PSI cu privire la:
⦁ organizarea apararii impotriva incendiilor
⦁ numirea structurii cu atributii de aparare impotriva incendiilor
⦁ instructajul personalului
⦁ reglementarea fumatului
⦁ reglementarea permiselor de lucru cu foc deschis
⦁ masurile speciale in sezonul canicular
⦁ puncte vulnerabile la incendiu
⦁ utilizarea stingatoarelor
⦁ comportament in caz de incendiu/cutremur
⦁ Consultanta in vederea obtinerii Autorizatiei de Securitate la Incendiu
⦁ Proceduri, obligatii si responsabilitati in situatii de urgenta
Instruirea Angajatilor
⦁ Instructajul in domeniul PSI-SU (prevenire si stingere incendii – situatii de urgenta):
⦁ instructajul introductiv general
⦁ instructajul la locul de munca
⦁ instructajul periodic
⦁ instructajul special pentru lucrari periculoase
⦁ instructajul la recelificarea profesionala
⦁ Testarea salariatilor:
⦁ testarea introductiv generala
⦁ testarea anuala de verficare a cunostintelor
⦁ Realizarea si consemnarea periodica a instructajului angajatilor in fisele SSM
Contraventii P.S.I. / Amenzi ISU
Extrase din Legea pentru Situatii de Urgenta L 307/2006: Modificate prin L170/2015 si HG 915/2015
Constituie contraventii la normele de prevenire si stingere a incendiilor urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
1. cu amenda de la 500 lei la 1000 lei:
a) nerespectarea de catre primar, administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor de informare a inspectoratului despre izbucnirea si stingerea, cu forte si mijloace proprii, a unui incendiu si de transmitere a raportului de interventie;
b) neasigurarea si nepunerea in mod gratuit la dispozitia fortelor chemate in ajutor, de catre administrator sau conducatorul institutiei, a mijloacelor tehnice pentru aparare impotriva incendiilor si a echipamentelor de protectie specifice riscurilor care decurg din existenta si functionarea unitatii, precum si a antidotului si medicamentelor pentru acordarea primului ajutor;
c) neconsemnarea de catre persoanele fizice si juridice in actele de transmitere temporara a dreptului de folosinta, precum si de antrepriza a raspunderilor ce le revin in ceea ce priveste apararea impotriva incendiilor;
d) necooperarea persoanelor fizice sau juridice care detin parti din acelasi imobil in vederea asigurarii masurilor de aparare impotriva incendiilor;
2. cu amenda de la 1001 lei la 2500 lei:
a) neanuntarea, prin orice mijloc, a serviciilor de urgenta, a primarului sau a politiei de catre persoana care observa un incendiu si, dupa caz, neluarea masurilor, dupa posibilitatile sale, pentru limitarea si stingerea incendiului;
b) neangajarea de catre autoritatile administratiei publice centrale si celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene sau locale, institutiile publice si operatorii economici care desfasoara activitati cu risc de incendiu, prevazuti la art. 12 alin. (2), a cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
c) nerespectarea de catre primar, administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor de incadrare a serviciului de urgenta voluntar sau privat cu personal atestat in conditiile legii, de pregatire profesionala si antrenare a acestuia pentru interventie;
d) nerespectarea de catre primar a obligatiilor ce ii revin in conformitate cu prevederile art. 14 lit. j), k) si m)-o);
e) nerespectarea de catre salariati a obligatiilor ce le revin potrivit prevederilor art. 22 lit. a), b), e) si f);
⦁ art 22 lit. a) sa respecte regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, aduse la cunostinta, sub orice forma, de administrator sau de conducatorul institutiei, dupa caz;
⦁ art 22 lit. b) sa utilizeze substantele periculoase, instalatiile, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele, potrivit instructiunilor tehnice, precum si celor date de administrator sau de conducatorul institutiei, dupa caz;
⦁ art 22 lit. e) sa coopereze cu salariatii desemnati de administrator, dupa caz, respectiv cu cadrul tehnic specializat, care are atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, in vederea realizarii masurilor de aparare impotriva incendiilor;
⦁ art 22 lit. f) sa actioneze, in conformitate cu procedurile stabilite la locul de munca, in cazul aparitiei oricarui pericol iminent de incendiu;
f) nerespectarea de catre cadrele tehnice/personalul de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) lit. b), e), f) si ale art. 27 alin. (1) lit. c)-e);
⦁ art 26 lit. b) fac/face propuneri de reglementari tehnice si organizatorice a activitatii de aparare impotriva incendiilor in domeniul specific;
⦁ art 26 lit. e) analizeaza anual respectarea incadrarii in criteriile de constituire a serviciilor de urgenta private din institutiile si unitatile subordonate, dotarea cu mijloace de aparare impotriva incendiilor si fac/face propuneri de optimizare a acestora;
⦁ art 26 lit. f) elaboreaza si inainteaza spre aprobare programe de informare si educatie specifica.
⦁ art 27 lit. c) propun/propune includerea in bugetele proprii a fondurilor necesare organizarii activitatii de aparare impotriva incendiilor, dotarii cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;
⦁ art 27 lit. e) prezinta conducerii, semestrial sau ori de cate ori situatia impune, raportul de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor;
g) nerespectarea de catre utilizator a obligatiilor stabilite la art. 21 lit. d) si e);
⦁ art 21 lit. d) sa nu efectueze modificari neautorizate si fara acordul scris al proprietarului, al proiectantului initial al constructiei, instalatiei, echipamentului, dispozitivului sau mijlocului de transport utilizat ori al unui expert tehnic atestat potrivit legislatiei in vigoare;
⦁ art 21 lit. e) sa aduca la cunostinta administratorului, conducatorului institutiei sau proprietarului, dupa caz, orice defectiune tehnica ori alta situatie care constituie pericol de incendiu.
3. cu amenda de la 2501 lei la 5000 lei:
a) inactiunea persoanelor fizice si juridice aflate in apropierea incendiilor produse la paduri, plantatii, culturi agricole, miristi, pasuni si fanete si care nu intervin imediat cu mijloacele de care dispun pentru limitarea si stingerea acestora;
b) neindeplinirea de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene, consiliile locale si persoanele juridice prevazute la art. 8 a obligatiei de organizare a colaborarii prin conventii incheiate intre parti;
c) nerespectarea de catre primar a obligatiilor ce ii revin in conformitate cu prevederile art. 14 lit. b), d)-f) si h);
d) neindeplinirea de catre ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 18 lit. c)-e);
e) neindeplinirea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor pe care le are in conformitate cu prevederile art. 19 lit. g), j), k) si l);
⦁ art 19 lit. g) sa elaboreze instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabileasca atributiile ce revin salariatilor la locurile de munca;
⦁ art 19 lit. j) sa asigure intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora in orice moment;
⦁ art 19 lit. k) sa permita, la solicitare, accesul fortelor inspectoratului in unitatea sa in scop de recunoastere, instruire sau de antrenament si sa participe la exercitiile si aplicatiile tactice de interventie organizate de acesta;
⦁ art 19 lit. l) sa asigure utilizarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor de aparare impotriva incendiilor cu personal atestat, conform instructiunilor furnizate de proiectant;
f) necunoasterea si nerespectarea de catre utilizator a masurilor de aparare impotriva incendiilor, stabilite de administrator, proprietar, producator sau importator, dupa caz;
g) neindeplinirea de catre salariati a obligatiilor pe care le au potrivit dispozitiilor art. 22 lit. c), d) si g);
⦁ art. 22 lit. c) sa nu efectueze manevre nepermise sau modificari neautorizate ale sistemelor si instalatiilor de aparare impotriva incendiilor;
⦁ art. 22 lit. d) sa comunice, imediat dupa constatare, conducatorului locului de munca orice incalcare a normelor de aparare impotriva incendiilor sau a oricarei situatii stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu, precum si orice defectiune sesizata la sistemele si instalatiile de aparare impotriva incendiilor;
⦁ art. 22 lit. g) sa furnizeze persoanelor abilitate toate datele si informatiile de care are cunostinta, referitoare la producerea incendiilor.
h) neindeplinirea de catre proiectanti a obligatiilor ce le revin in conformitate cu prevederile art. 23 lit. d) si e);
⦁ art. 23 lit. d) sa includa in proiecte si sa predea beneficiarilor schemele si instructiunile de functionare a mijloacelor de aparare impotriva incendiilor pe care le-au prevazut in documentatii, precum si regulile necesare de verificare si intretinere in exploatare a acestora, intocmite de producatori;
⦁ art. 23 lit. e) sa asigure asistenta tehnica necesara realizarii masurilor de aparare impotriva incendiilor, cuprinse in documentatii, pana la punerea in functiune.
i) nerespectarea de catre executantii lucrarilor de constructii si de montaj de echipamente si instalatii a dispozitiilor art. 24 lit. b) si c);
⦁ art. 24 lit. b) sa asigure luarea masurilor de aparare impotriva incendiilor pe timpul executarii lucrarilor, precum si la organizarile de santier;
⦁ art. 24 lit. c) sa asigure functionarea mijloacelor de aparare impotriva incendiilor prevazute in documentatiile de executie la parametrii proiectati, inainte de punerea in functiune.
j) neindeplinirea de catre cadrele tehnice/personalul de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) si c) si ale art. 27 alin. (1) lit. b) si f);
⦁ art. 26 alin. (1) lit. a) elaboreaza programele de optimizare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor in domeniul de activitate al autoritatii respective;
⦁ art. 26 alin. (1) lit. c) controleaza modul de aplicare a prevederilor legale pentru apararea impotriva incendiilor, in cadrul institutiei publice care i-a desemnat;
⦁ art. 27 alin. (1) lit. b) controleaza aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor in domeniul specific;
⦁ art. 27 alin. (1) lit. f) raspund/raspunde de pregatirea serviciului de urgenta voluntar sau privat, dupa caz, precum si de participarea acestuia la concursurile profesionale;
Legislatie PSI-SU
Dispozitii Generale P.S.I. 004 – incarcari electrostatice
HOT 37 / 2006 aprobarea constructii la care este obligatorie realizarea adaposturilor de protectie civila
HOT 160 / 2007 – folosirea uniformei
HOT 537 / 2007 – sanctiuni PSI
HOT 560 / 2005 – adaposturile de protectie civila
HOT 1222 / 2005 – principiile evacuarii in situatii de conflict armat
HOT 1492 / 2004 – principiile de organizare, functionarea si atributiile serviciilor de urgenta profesioniste
HOT 1579 / 2005 – statutul personalului voluntar
HOT 1739 / 2006 – autorizarii privind securitatea la incendiu
Legea 307 / 2006 – privind apararea impotriva incendiilor
Legea 481 / 2004 – Protectia Civila
Legislatie PSI
O. U. nr. 21 / 2004 – Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta
ORDIN 87 / 2001 – metodologiei privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu
ORDIN 106 / 2007 – criteriilor de stabilire a operatorilor economici
ORDIN 130 / 2007 – metodologiea de elaborare a scenariilor de securitate la incendiu
ORDIN 163 / 2007 – norme generale P.S.I.
ORDIN 195 / 2007 – modificare structura si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta
ORDIN 712 / 2005 – completat cu OMAI 7862005 din 2 septembrie 2005
ORDIN 718 / 2005 – modif cu OMIRA 195-2007 dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta
ORDIN 1184 / 2006 – evacuare in situatii de urgenta
ORDIN 1259 / 2006 – instiintare, avertizare, prealarmare si alarmare in situatii de protectie civila
ORDIN 1435 / 2006 – normelor metodologice de avizare si autorizare privind securitatea la incendiu si protectia civila
ORDIN 1474 / 2006 – regulamentul de organizare si desfasurare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta
ORDONANTA 2 / 2001 – regimul juridic al contraventiilor